Klasyfikacja według towarów niebezpiecznych | Rodzaj nadwozia samochodu ciężarowego/przyczepy |
FL | Skrzynia, Kurtyna, Furgon, Izoterma, Podkontenerowiec, Podwozie przyczepy do dalszej zabudowy |
AT | Skrzynia, Kurtyna, Furgon, Izoterma, Platforma Podkontenerowiec, Podwozie przyczepy do dalszej zabudowy |
EX/II | Skrzynia, Kurtyna, Furgon, Izoterma, Podwozie przyczepy do dalszej zabudowy |
EX/III | Furgon, Izoterma, Podwozie przyczepy do dalszej zabudowy |
Tabela 1: Klasyfikacja ADR i rodzaje nadwozi oferowanych przez Plandex.
Charakterystyka nadwozi samochodów ciężarowych / przyczep
- projekty wykonywane w technologii 3D,
- produkcja wykorzystuje nowoczesne linie produkcyjne sterowane numerycznie, co jest gwarancją najwyższej jakości,
- przestrzeń ładunkowa zaprojektowana zgodnie z wymaganiami ADR i skonstruowana z materiałów spełniających wymagane normy,
- światła marki Aspock lub Hella,
- instalacja elektryczna spełniająca wymagania ADR,
- odpowiedni dla danej klasy materiałów niebezpiecznych podręczny zestaw ADR, w skład którego wchodzą środki ochrony indywidualnej oraz wyposażenie awaryjne,
- wyposażenie przeciwpożarowe: gaśnice oraz certyfikowane skrzynki na gaśnice,
- uziemienie pojazdu,
- żółte kliny pod koła,
- skrzynka narzędziowa,
- nadkola z tworzywa sztucznego z fartuchami anty-rozbryzgowymi,
- w przypadku przyczep układ hamulcowy zgodny z wymaganiami Regulaminu 13 oraz ADR,
- aluminiowe zabezpieczenia boczne homologowane według Regulaminu 73,
- tablice ADR,
- możliwość montażu windy.
W przypadku samochodów ciężarowych podwozia muszą posiadać homologację na dany typ przewożonego materiału (patrz tabela 1). Rejestracja samochodu ciężarowego odbywa się na podstawie Dopuszczenia Jednostkowego, a przyczepy są rejestrowane na podstawie homologacji firmy Plandex.